2012/05/19

szellem a fazékban.

magyar lángos

az én lángosaim

1 kg sima liszt
1 élesztő
1/2 liter tej
2,5 dl savanyú tejföl
1 csipetnyi cukor
1 kávéskanál szódabikarbóna
2 kávéskanál só
1 kávéskanál szárított fokhagymaőrlemény ( = 1 gerezd fokhagyma)

a tejből kb. 1,5 dl-t leöntünk egy kis tálba, és 30 fokosra melegítjük. beleszitálunk a meleg tejbe egy kanál lisztet, elkeverjük. belemorzsoljuk az élesztőt, majd letakarjuk a tálat. az élesztő pár percen belül felhabosodik, ekkor hozzáöntjük az előkészített liszthez és elkezdjük összedolgozni. közben hozzáöntjük a maradék tejet, a tejfölt (ne legyen hideg egyik sem!), és a többi hozzávalót is fokozatosan a tésztához keverjük. a tészta akkor kész, mikor nem tapad már hozzá az edény falához és a kezünkhöz. ha hosszú keverés után is ragacsos lenne, egy kevés liszttel javítani lehet az állagán.
miután elkészültünk, a tésztát letakarjuk egy kendővel és egy órára a hűtőbe rakjuk. érdekes módon ott is megkél!
a megkélt tésztából lángosokat formázunk (ujjainkkal széthúzzuk), melyeket előmelegített olajban sütünk meg. 

a tetejére bármit tehetünk, amit szemünk-szánk kíván. én fokhagymás-tejfölös krémmel kentem meg őket és sajtot reszeltem rájuk.
egy doboz savanyú tejfölt elkevertem 2-3 kanál főzőtejszínnel, majd sóval és 2 gerezd fokhagymával ízesítettem.

jó étvágyat!



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...